13 grudnia 2018
Megatrend zdrowia jest jednym z najwyraźniej kształtujących się kierunków współczesnych czasów. Kładzie nacisk na zachowanie zdrowia, poprawę samopoczucia i wydajności. Wellness i zabiegi wodne stają się coraz ważniejsze. Jest to również widoczne w aktualnym badaniu przeprowadzonym przez niezależny instytut badawczy YouGov.
Dążenie do dobrego zdrowia motywuje ludzi do większej ilości zabiegów spa. Jak wynika z badania YouGov, zabiegi wellness, takie jak masaże, zabiegi na twarz czy zabiegi wodne, cieszą się popularnością wśród ponad połowy badanych (64%). Zauważalne jest jednak to, że tylko 20% uczestników regularnie korzysta z zabiegów spa. Prawie połowa (48%) wszystkich respondentów częściej korzystałaby z zabiegów spa, gdyby miały one pozytywny wpływ na ich zdrowie. Dążenie do zdrowia jest zatem istotną motywacją, jeśli chodzi o aplikacje wellness.
Zabiegi wodne są pożądane w życiu codziennym.
W tym kontekście łazienka odgrywa coraz istotniejszą rolę jako pomieszczenie spa i zdrowotne, ponieważ oferuje możliwość samodzielnego przeprowadzania aplikacji wellness i wodnych: 58% ankietowanych chciałoby częściej włączać do swojego życia codziennego – w domu lub w spa – zastosowania wody, takie jak zmieniające się prysznice i polewania rąk lub nóg.
Zabiegi wodne są stosowane przede wszystkim w celu zmniejszenia stresu, rewitalizacji i uwolnienia napięcia.
Osoby biorące udział w badaniu najczęściej wykorzystują aplikacje wodne do relaksacji i przeciwdziałania zmęczeniu. 40% pytanych wykorzystuje je, aby wzmocnić mechanizmy obronne organizmu, a 24% w celu regeneracji po sporcie – innymi słowy w obszarach, które zapewniają lub gwarantują wydajność i potencjał respondentów.
Czas jest kluczowym czynnikiem we wdrażaniu aplikacji wodnych.
Ponad jedna trzecia (39%) respondentów dodałaby zabiegi poprawiające zdrowie do czynności wykonywanych codziennie w łazience, gdyby zajęło im to tylko 5-10 minut. Tak więc ilość potrzebnego czasu jest kluczowym czynnikiem.
Respondenci najbardziej chcieliby wykonywać aplikacje wodne w domu.
Większość respondentów (66%) wolałaby korzystać z zabiegów wodnych w domu. Koniecznym warunkiem dla 43% było posiadanie wystarczającej ilości miejsca na integrację odpowiednich rozwiązań produktowych. Łatwość, z jaką można zmodernizować łazienkę, była ważna dla 39% pytanych.
Źródło: Badanie zostało zainicjowane przez Dornbracht wraz z niezależnym instytutem badawczym YouGov. Wyniki odzwierciedlają zachowanie użytkowników w zakresie korzystania z zasobów odnowy biologicznej i wody. W badaniu wzięła udział reprezentatywna próba populacji 2048 Niemców powyżej 18 roku życia.
Joanna Bartnik
JBcomm
tel. +48 22 409 429 8
e-mail: joanna.bartnik@jbcomm.pl