23 kwietnia 2018
Podczas Salone del Mobile w Mediolanie Alape zaprezentowała nowe wersje powierzchni – powierzchnie o matowym i nowatorskim, pudrowym odczuciu pod nazwą „Terra” oraz powierzchnie z niuansami i gradientami koloru, które wyróżniają się dzięki szklanemu wyglądowi – „Aqua”.
Alape opracowuje nowe innowacyjne powierzchnie, tym samym wzmacniając swoje kompetencje w zakresie szkliwienia. W ciągu ostatnich kilku lat firma na pierwszym planie stawiała czyste, geometryczne kształty umywalek; teraz główny nacisk kładzie na wykończeniu powierzchni. Pod hasłem „kształtowanie powierzchni” („Shaping Surfaces” ) fabryka z Goslar koncentruje się na najbardziej elementarnej części swoich produktów. Rozszerzenie oferty powłok Alape to początek nowej ery wyrazistych wykończeń i kontynuacja tego, co zaczęło się od Bicolor i Metallic Dark Iron.
Alape wyróżnia się wieloletnim doświadczeniem w branży obróbki stali i nieustannym dążeniem do innowacji. Praca ze szkliwioną stalą zawsze inspirowała firmę z Goslar i motywowała ją do tworzenia kreatywnych rozwiązań. Dzięki nowym powierzchniom, które uzupełnią portfolio firmy w 2019 roku, Alape stawia kamień milowy w rozwoju możliwości projektowych ze szkliwioną stalą. Doświadczenie producenta opiera się na różnych obszarach kompetencji. Alape osiąga wyjątkową jakość powierzchni dzięki precyzyjnej obróbce materiału przy użyciu unikalnego „procesu trójwarstwowego”, dzięki czemu szkliwo jest pozbawione wody przed wypaleniem go w piecu. Aby wypełnić deklaracje firmy Alape dotyczące nowych i innowacyjnych produktów oraz dostosowania ich do różnych wymagań dotyczących wystroju wnętrza i łazienki, firma oferuje wiele opcji indywidualizacji, w tym duży wybór kolorów z palety RAL. Fabryka w Goslar stara się również opracować powierzchnie, które wspierają projektantów wnętrz w tworzeniu nowych stylów.
Kierując się tą zasadą, Alape dąży do spełnienia zwiększonych wymagań w zakresie projektowania przestrzeni życiowych w rozwoju nowych powierzchni. Fabryka postanowiła zatem stworzyć kolejne możliwości. Inspiracją dla nowych powłok były analogie do natury – jako modele posłużyły głębia oceanu i kolor wody, a także naturalne faktury i kolory kamienia oraz drewna. Rozszerzając swój zakres powierzchni, firma nie tylko wzbogaca istniejący asortyment, lecz także podkreśla materialność i język projektowania swoich produktów, kładąc jeszcze większy nacisk na ich DNA (klarowne, precyzyjne, innowacyjne).
Łazienka w coraz większym stopniu staje się miejscem dobrego samopoczucia, które służy do regeneracji i rekreacji. Oprócz jej funkcjonalności znaczenia nabiera atmosfera. Alape oferuje różnorodne rozwiązania zapewniające wysoką jakość i estetyczny wygląd łazienki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w dziedzinie emalii, Alape odmieniła wygląd łazienki nadając jej wysoki kontrast i metaliczne wykończenia. Wprowadzając na rynek w ubiegłym roku inspirujące wykończenia – Bicolor i Metallic Dark Iron firma zaproponowała dwa inspirujące warianty projektowe. Podczas gdy Bicolor łączy dwa kontrasty (czarny/biały i matowy/błyszczący) oraz urzeka precyzyjnymi i dokładnymi przejściami, Metallic Dark Iron mieni się w zależności od geometrii i kąta patrzenia. Ze względu na wysoki stopień odbicia, powierzchnia Metallic Dark Iron wtapia się w otaczające je materiały i dostosowuje się do otoczenia.
Podczas Salone del Mobile w Mediolanie Alape wprowadza nowe wersje powierzchni – powierzchnie o matowym i nowatorskim, pudrowym odczuciu pod nazwą „Terra” oraz powierzchnie z niuansami i gradientami koloru, które wyróżniają się dzięki szklanemu wyglądowi – „Aqua”. Ponadto firma prezentuje łatwe w pielęgnacji i antybakteryjne powłoki wykończeniowe. Wraz z nowym portfolio pojawia się dodatkowy wymiar: w przyszłości materia, kolor i dotyk nowych szkliw będą odgrywać rolę w projektowaniu wysokiej jakości pomieszczeń. Projektanci wnętrz mają więc możliwość ustawienia harmonijnych akcentów w przestrzennym kontekście różnych światów stylistycznych. Nowe wykończenia potwierdzają eksperckość Alape w dziedzinie powierzchni i innowacji.
Serie Terra i Aqua będą dostępne wiosną 2019 roku.
Joanna Bartnik
JBcomm
tel. +48 22 409 429 8
e-mail: joanna.bartnik@jbcomm.pl