20 marca 2019
Podczas Salone del Bagno 2018 w Mediolanie we Włoszech firma Alape zaprezentowała prototypy dwóch nowych powierzchni i, w odpowiedzi na bardzo pozytywne ich przyjęcie, zamieniła je w produkty dostępne w sprzedaży. Umywalki z dwiema nowymi powierzchniami zostały zaprezentowane w marcu 2019 r. podczas ISH we Frankfurcie w Niemczech: "Terra" urzeka swoją matową, nowatorską proszkowaną powierzchnią i pastelowymi kolorami, natomiast "Aqua" przezroczystą przypominającą szkło o bogatych ciemnych odcieniach granatu i zieleni.
Firma Alape wyróżnia się wieloletnim doświadczeniem w produkcji ze szkliwionej stali i nieustannie tworzy nowe wzory z tego materiału. W ostatnich latach, dzięki frezowaniu firmie udało się osiągnąć stal o grubości zaledwie 3 mm, czego efektem są lekkie, smukłe umywalki. Jeśli chodzi o szklenie, Alape kontynuuje eksperymenty z coraz nowszymi mieszankami materiałów. Teraz firma stworzyła dwie nowe powierzchnie, spełniające wysokie standardy jakości, które sama sobie stawia. To, co zaczęło się dwa lata temu od „Bicolor” i „Metallic Dark Iron”, kontynuuje teraz „Terra” i „Aqua”.
Inspirowane naturą
Opracowując nowe powierzchnie, Alape zwróciło uwagę na zwiększone zapotrzebowanie na projekty dotyczące przestrzeni życiowej. Łazienka jest coraz częściej wykorzystywana do regeneracji i rekreacji. Oprócz funkcjonalności, coraz większą rolę odgrywa panująca w niej atmosfera. Dlatego producent zdecydował się na wkroczenie do nowej dziedziny. Inspiracją dla nowych wykończeń były inspiracje naturą: głębia oceanu i kolor wody były używane jako modele wraz z naturalnym ułożeniem i kolorem kamieni.
„Terra” to nowa powierzchnia Alape o mineralnym charakterze. Matowa, przypominająca proszek przywodzi na myśl najdrobniejsze cząstki minerałów. Zanim dotkniesz powierzchni poczujesz jej aksamitną i ciepłą atmosferę. Kolorystyka w odcieniach szarości na wszystkich czterech powierzchniach (Nordic Matt / Oyster Matt / Silk Matt / Gravel Matt) podkreśla ten zmysłowy charakter i wrażenie przyjemnej miękkości. W swej naturalności i autentyczności kolory pozwalają zarówno na harmonię, jak i wzajemną dominację z otaczającymi materiałami.
„Aqua” zachwyca poczuciem głębi, charakterystycznej wyłącznie dla szkła. Szczególnego charakteru nadaje jej powierzchnia o wysokim połysku, której odbiór oraz nasycenie (wzmocnienie) koloru może być różne: podczas procesu produkcji gradient kolorów nieznacznie zmienia się za każdym razem, dzięki czemu każda umywalka jest unikatowa. Ponadto kolor jest odbierany inaczej w zależności od otaczających go materiałów oraz światła. Powierzchnia dostępna jest w trzech odcieniach inspirowanych kolorami wody: Deep Blue, Deep Green i Deep Indigo.
Dr. inż. Julia Rami (kierownik inżynierii przemysłowej, Alape) o rosnącym zapotrzebowaniu na nowe powierzchnie na przykładzie Terra I Aqua:
„Ze względu na coraz mniejsze promienie wymagania dotyczące emalii oraz procesu emaliowania stale się zwiększają. Aby szkliwić nasze nowe warianty powierzchni Terra i Aqua potrzebna jest większa troska i staranność. Przeszklenie w matowych kolorach, tak jak w przypadku Terra, jest procesem wymagającym. Już sama kompozycja i wytwarzanie warstwy szkliwa stanowi wyzwanie: w Aqua odcienie w misie tworzone są poprzez zmienność grubości warstwy, która powoduje efekt głębi. W przeciwieństwie do normalnego procesu, zależy nam na nieregularności oraz zastosowaniu różnych grubości warstw.”
Alape oferuje różnorodne rozwiązania w zakresie wysokiej jakości i estetycznego projektowania łazienki. Wieloletnie doświadczenie w tworzeniu produktów emaliowanych sprawiło, że Alape dzięki nowatorskim powierzchniom odmieniło wygląd łazienki. Firma o tak silnie ugruntowanej pozycji, poszerzając swoją ofertę, nie tylko ulepsza swój dotychczasowy asortyment, ale także podkreśla materialność i ekspresję formy swoich produktów, kładąc jeszcze większy nacisk na ich DNA (jasność, precyzja, innowacja).
Andrea Jürgens (projektant wnętrz i szef działu rozwoju produktu / kreatywnego zarządzania, Alape) o stałym poszerzaniu oferty powierzchni:
„Intensywna eksploracja tematu powierzchni przez Alape jest odpowiedzią na podstawowe ludzkie potrzeby. Powierzchnie stanowią interfejs między ciałem ludzkim a otaczającym go światem materialnym. Wpływają na nasze samopoczucie. Im bardziej zbliżamy się do rzeczy, które otaczają nas w życiu codziennym i im bardziej intymny jest nasz związek z nimi, tym ważniejsze stają się aspekty zmysłowe i emocjonalne”.
Joanna Bartnik
JBcomm
tel. +48 22 409 429 8
e-mail: joanna.bartnik@jbcomm.pl