• Pl
  • O nas
  • Specjalizacja
    • Usługi
    • Branże
    • Case Study
  • Aktualności
  • Klienci
  • CSR
  • Kontakt
  • Aktualności

    Świąteczny koszyk Polaka

    13 grudnia 2019

    Ponad 1,5 tys. złotych wyda polski konsument na sprawy związane z organizacją tegorocznych świąt. Jak co roku, ważne miejsce w budżecie zajmą nie tylko prezenty, ale także świąteczne zakupy spożywcze.

    Wydatki Polaków rosną – prognozy wskazują, że przed zbliżającymi się świętami wydamy o 5 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Przeciętny konsument 547 zł przeznaczy na prezenty oraz niewiele mniej, bo 524 zł na artykuły spożywcze. To właśnie żywność zanotuje najwyższy wzrost i pochłonie, w stosunku do roku 2018, niemal 8 proc. więcej domowego budżetu.*

     

    Polak rusza na łowy
    Pomimo, że grudzień nadal jest ulubionym miesiącem na świąteczne zakupy, duża część polskich konsumentów rozpoczyna je już w listopadzie. Nie chodzi jednak tylko o prezenty. Większość Polaków spędzi tegoroczne Boże Narodzenie w domu, w gronie rodziny – a to oznacza konieczność przygotowania się do świętowania również pod względem kulinarnym. Jak pokazują badania, konsumenci są tradycjonalistami, a ich przyzwyczajenia dotyczące tego, co trafia na stoły, nie zmieniają się z biegiem lat. Polacy są wciąż sceptyczni, jeśli chodzi o nowości, innowacje czy panujące mody, dlatego najchętniej sięgają po sprawdzone, klasyczne przepisy. Jednocześnie, trudno jednak nie zauważyć powoli rozwijającej się, a jednak rosnącej w siłę grupy, szczególnie młodszych konsumentów, którzy preferują styl „mieszany”. Poza tradycyjnymi daniami, przygotowują oni wariacje na temat klasycznych potraw i częściej sięgają po nowe, ciekawe rozwiązania.

     

    Pomoc potrzebna od zaraz
    Bez względu na ilość, rodzaj i formę serwowanych dań, większość Polaków przygotuje wigilijne potrawy w domu. Większość z nich poszuka jednak pomocy na sklepowych półkach. To właśnie przed świętami, konsumenci szczególnie chętnie sięgają po ułatwienia, które skracają czas spędzony w kuchni. Niezmiennie, do koszyków Polaków trafiają gotowe i sprawdzone mieszanki przypraw, dzięki którym nie muszą się martwić o smak serwowanych potraw.

     

    – W grudniu, a więc przed świętami, największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się mieszanki przypraw. Klienci doceniają ich smak i wygodę, którą gwarantują. Do najchętniej wybieranych produktów Galeo należą m.in. przyprawa do bigosu, przyprawa do piernika oraz mieszanki przypraw do mięs: kurczaka lub wieprzowiny. – mówi Iwona Semczuk, Brand Manager marki Galeo, McCormick Polska S.A.

     

    *https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/zakupy-swiateczne-2019.html?fbclid=IwAR2OmjokI95UXY0YkasblJOCROcnM79o_xUNA_RydNkFrCWJgOe21R8nYKM

     

    Przyprawy Galeo znajdziemy w tradycyjnych sklepach spożywczych i sieciach lokalnych
    na terenie całego kraju, a także w sieciach Kaufland, Carrefour, E.Leclerc i Delikatesy Centrum w cenie ok. 1,29 zł.

     

    Kontakt dla mediów:

    JBcomm
    tel.: +48 22 409 429 8
    e-mail: office@jbcomm.pl

    Wróć

  • Kategorie

    • Al Capone
    • Alape
    • Bez kategorii
    • Bunuel
    • cafe d’arte – piwnica włoskich win
    • Care Experts
    • Dawtona
    • DeClinic
    • Design Alive Awards
    • Dornbracht
    • Drosed
    • FRoSTA
    • Galeo
    • Gutt Vodka
    • Haribo
    • JBcomm
    • Kaczor Donald Reporter
    • Langzie.pl
    • MSC Polska
    • OSM Piątnica
    • Piccolo Leonardo
    • Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych
    • Tęczowy Ogród
    • Warsaw Bilingual School
    • Wszystkie informacje

Copyright © JBcomm – agencja komunikacji 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt i realizacja: Hello! Studio

Wykorzystanie plików cookies

  • JBcomm - YouTube
  • JBcomm - Twitter
  • JBcomm - Facebook
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Niedokonanie zmian w ustawieniach przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Dowiedz się więcej Zamknij