13 grudnia 2019
Ponad 1,5 tys. złotych wyda polski konsument na sprawy związane z organizacją tegorocznych świąt. Jak co roku, ważne miejsce w budżecie zajmą nie tylko prezenty, ale także świąteczne zakupy spożywcze.
Wydatki Polaków rosną – prognozy wskazują, że przed zbliżającymi się świętami wydamy o 5 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Przeciętny konsument 547 zł przeznaczy na prezenty oraz niewiele mniej, bo 524 zł na artykuły spożywcze. To właśnie żywność zanotuje najwyższy wzrost i pochłonie, w stosunku do roku 2018, niemal 8 proc. więcej domowego budżetu.*
Polak rusza na łowy
Pomimo, że grudzień nadal jest ulubionym miesiącem na świąteczne zakupy, duża część polskich konsumentów rozpoczyna je już w listopadzie. Nie chodzi jednak tylko o prezenty. Większość Polaków spędzi tegoroczne Boże Narodzenie w domu, w gronie rodziny – a to oznacza konieczność przygotowania się do świętowania również pod względem kulinarnym. Jak pokazują badania, konsumenci są tradycjonalistami, a ich przyzwyczajenia dotyczące tego, co trafia na stoły, nie zmieniają się z biegiem lat. Polacy są wciąż sceptyczni, jeśli chodzi o nowości, innowacje czy panujące mody, dlatego najchętniej sięgają po sprawdzone, klasyczne przepisy. Jednocześnie, trudno jednak nie zauważyć powoli rozwijającej się, a jednak rosnącej w siłę grupy, szczególnie młodszych konsumentów, którzy preferują styl „mieszany”. Poza tradycyjnymi daniami, przygotowują oni wariacje na temat klasycznych potraw i częściej sięgają po nowe, ciekawe rozwiązania.
Pomoc potrzebna od zaraz
Bez względu na ilość, rodzaj i formę serwowanych dań, większość Polaków przygotuje wigilijne potrawy w domu. Większość z nich poszuka jednak pomocy na sklepowych półkach. To właśnie przed świętami, konsumenci szczególnie chętnie sięgają po ułatwienia, które skracają czas spędzony w kuchni. Niezmiennie, do koszyków Polaków trafiają gotowe i sprawdzone mieszanki przypraw, dzięki którym nie muszą się martwić o smak serwowanych potraw.
– W grudniu, a więc przed świętami, największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się mieszanki przypraw. Klienci doceniają ich smak i wygodę, którą gwarantują. Do najchętniej wybieranych produktów Galeo należą m.in. przyprawa do bigosu, przyprawa do piernika oraz mieszanki przypraw do mięs: kurczaka lub wieprzowiny. – mówi Iwona Semczuk, Brand Manager marki Galeo, McCormick Polska S.A.
Przyprawy Galeo znajdziemy w tradycyjnych sklepach spożywczych i sieciach lokalnych
na terenie całego kraju, a także w sieciach Kaufland, Carrefour, E.Leclerc i Delikatesy Centrum w cenie ok. 1,29 zł.
JBcomm
tel.: +48 22 409 429 8
e-mail: office@jbcomm.pl