6 października 2014
W związku z realizacją projektu unijnego pod nazwą „JBcomm – komunikacja odpowiedzialna społecznie. Wdrożenie strategii CSR drogą do rozwoju kompetencji spółki”, Agencja poszerza swoją ofertę usług o audyt CSR. Jest to zaawansowane narzędzie analityczne pozwalające ocenić poszczególne aspekty odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw.
Audyt CSR – uruchomiony właśnie przez JBcomm – opiera się na kompleksowej analizie organizacji w oparciu o normę ISO26000. Obejmuje takie obszary jak: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki związane z zatrudnieniem, kwestie środowiskowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnych. Zidentyfikowane w wyniku audytu silne i słabe strony danego przedsiębiorstwa stanowią punkt wyjścia do stworzenia strategii jego społecznego zaangażowania.
– Uruchomiając nową usługę, wychodzimy naprzeciw potrzebom tych firm, które chcą działać w sposób odpowiedzialny – wyjaśnia Joanna Bartnik, Dyrektor Zarządzająca JBcomm. – To narzędzie pozwala podejść do kwestii CSR w sposób strategiczny. Umożliwia łatwą identyfikację tych obszarów działania firmy, na których należy się skupić oraz odkrycie elementów, które wymagają naprawy.
Nowość w ofercie JBcomm – Audyt CSR – posiada dwa moduły stworzone z myślą o różnych potrzebach i skalach działania przedsiębiorstw: pierwszy dedykowany jest dużym organizacjom, drugi – firmom z sektora MŚP. Narzędzie analityczne zostało wypracowane dzięki projektowi „JBcomm – komunikacja odpowiedzialna społecznie. Wdrożenie strategii CSR drogą do rozwoju kompetencji spółki” współfinansowanemu przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (umowa o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR nr 115/SPPW/DPP/2014 Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy).
Joanna Bartnik
JBcomm
tel. (22) 823 04 11
e-mail: joanna.bartnik@jbcomm.pl